Käyttöarabikilpailu

© Topi Kuusinen, Pelennor ox

Palkitsemme vuosikokouksessa edellisen vuoden Käyttöarabin. Kilpailuun voi ilmoittaa arabialaisen täysiverisen, joka on kilpaillut jossain SRL'n alaisessa lajissa kuluneen kalenterivuoden aikana. Kilpailun tavoitteena on tukea aktiivisia jäseniä, sekä saada rotua esille eri kilpailulajeissa. Hevosen omistajan tai ratsastajan (ml ohjastaja ja vikeltäjä) tulee olla SAHYn kannatus- tai täysjäsen.

Kilpailun pisteytys

Hevosen vuoden suorituksiin lasketaan mukaan 10 parasta kilpailutulosta. Pisteitä saa seuraavalla kaavalla:

• Osallistuminen kilpailuun, 1p
  • Ensimmäinen sija, +4p
  • Toinen sija, +3p
  • Kolmas sija, +2p
  • Neljännestä sijasta eteenpäin +1p
  • Kilpailu, jossa ratsukoita ei laiteta paremmuusjärjestykseen, mutta ratsukko on saanut hyväksytyn tuloksen +1p (esim. esteratsastuksen A0.0, matkaratsastuksen lyhyet ihanneaikaluokat)

Lisäksi useassa lajissa kilpaillut hevonen saa pisteitä seuraavasti:

• Ensimmäinen laji +0p
  • Toinen laji +1p
  • Kolmas laji +2p
  • Neljäs jne laji +3p

Kilpailuun osallistuminen

SAHYn jäsenen tulee ilmoittaa hevosen 10 parasta suoritusta, sekä tieto siitä, jos hevonen on kilpaillut muissakin lajeissa kuin missä kyseiset 10 tulosta on saatu. Ilmoitukset tulee tehdä 31.1. mennessä, jotta pisteenlaskut saadaan valmiiksi ennen kevätkaudella järjestettävää vuosikokousta. Kilpailuun osallistutaan lähettämällä kilpailutulokset SAHYn sähköpostiin SAHYhallitus@gmail.com

SAHY palkitsee hevoset kilpailun osallistujamäärän mukaan SRL'n palkitsemistaulukon mukaisesti. Jos osallistujia on 1-3, palkitaan vain ensimmäiseksi sijoittunut. Jos osallistujia on 4-8, palkitaan kaksi parasta. Jos osallistujia on 9-12, palkitaan kolme, ja niin edespäin. Palkinto on kunkin vuoden hallituksen päätettävissä.

Tulokset

1. Kaarl Umm SE ox, omistaja Annelie Salo, ratsastaja Melinda Bro, 29 pistettä